אייכלר באולטימטום במליאה: "עד פסח לקיים את כל ההסכמים"

על פי ההסכם הקואליציוני חייבים לבטל את גזירת הליב"ה של שי פירון, ולשחרר את החינוך החרדי העצמאי מהחובה של משרד החינוך שיכתיב מה כן ומה לא. אנחנו כן רוצים מועצה שתהיה פה אבל ללא התערבות.
איתי גדסי 2 Comment on אייכלר באולטימטום במליאה: "עד פסח לקיים את כל ההסכמים"

"אם הממשלה רוצה ללכת עם הרפורמים ולדכא את החינוך החרדי. הם לא יוכלו להיות שותפים איתנו ואנחנו לא איתם" • התנאים להמשך הישיבה בקואליציה: הבטחת הכנסה ובג"צ • הנאום המלא בפנים

ח"כ ישראל אייכלר צילום: Miriam Alster/FLASH90
על פי ההסכם הקואליציוני חייבים לבטל את גזירת הליב"ה של שי פירון, ולשחרר את החינוך החרדי העצמאי מהחובה של משרד החינוך שיכתיב מה כן ומה לא. אנחנו כן רוצים מועצה שתהיה פה אבל ללא התערבות.
20:34
29.04.24
איתי גדסי No Comments on השר גנץ נפצע ברגלו ועבר ניתוח בבית החולים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: Miriam Alster/FLASH90

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה היום בירושלים, כדי לדון על הנושאים שעל סדר היום, הסכם הכותל הרפורמי, החינוך החרדי ועצמאותו ועוד.

חבר הכנסת ישראל אייכלר הגיב לאחר ישיבת המועצת במליאת הכנסת והציב אולטימטום לממשלה ליישם את ההסכמים הקואליציוניים עד פסח.

"לא נוכל להיות שותפים בממשלה שתתן יד לחילול היהדות" אמר אייכלר.

אייכלר אמר על בימת הכנסת: "אשתף את הציבור בתחושת חרדת הקודש של גדולי ישראל שלבם פועם להצלת עם ישראל מן הקטרוג בשמים שבחילול הכותל המערבי וחילול קדשי ישראל. יש לכם זמן קצר להחליט אם אתם שותפים עם קרוב למיליון יהודים חרדים בארץ ישראל או עם עסקנים רפורמים שחיים בארה"ב ונלחמים נגד עם ישראל בכל החזיתות וזוממים ליצור מלחמת דת בין אזרחי ישראל.

"יש להפסיק מיד את חילול הקודש בכותל המערבי ולתקן את חוק המקוואות. לפי ההסכם הקואליציוני, כל הפרת סטאטוס קוו על ידי בג"צ תתוקן בחקיקה. יחוקק מיד כי רק הרבנות הראשית מוסמכת לקבוע את סדרי הפעילות במקוואות. חוק ביטול גזירת הליב"ה נגד החינוך החרדי של הבג"צ ופירון. לחוקק חוק הבטחת הכנסה לאברכים ותעסוקה לחרדים.

"היו לא תהיה, איש לא הצליח לחלל את הכותל המערבי. ואף ממשלה לא תוכל להפר את זה. ואף בגצ לא יפר את קדושת המקוואות. אם הממשלה רוצה ללכת עם הרפורמים ולדכא את החינוך החרדי. הם לא יוכלו להיות שותפים איתנו ואנחנו לא איתם. זו אמירה ערכית. גם כשנהיה באופוזיציה נילחם.

אייכלר הציב זמן ביצוע להחלטות: "יש לכם זמן עד פסח לבצע את ההסכמים הקואליציוניים שכתובים מפורשות. סעיף ראשון אם בג"צ יפר את הסטטוס-קוו הממשלה תתקן זאת בחקיקה.

"יש חוק שהכל יהיה לפי הרבנות הראשית ואסור לשום בג"צ להכתיב את כללי המנהל וההלכות שנהוגים במקוואות או בתי הכנסת. על פי ההסכם הקואליציוני חייבים לבטל את גזירת הליב"ה של שי פירון, ולשחרר את החינוך החרדי העצמאי מהחובה של משרד החינוך שיכתיב מה כן ומה לא. אנחנו כן רוצים מועצה שתהיה פה אבל ללא התערבות. דבר שלישי וקריטי, הבטחת הכנסה לאברכים, זה לא פחות חשוב. כל זה צריך להיות מתוקן" אמר ח"כ אייכלר.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כל הכבוד לרב אייכלר, הח"כ הראשון מאז תחילת הקואליציה
    שאומר פעם ראשונה דברים ברורים בלי למצמץ
    אנו מחזקים את ידיו!

  2. 1

    האולטימטום עד פסח?
    בינתיים חשבות משרד החינוך הורסת מוסדות חינוך חרדים עם ביקורת איתנות פיננסית שנועדה להכשיל מראש!
    חייבים לעצור את זה ללא שיהוי!!!!!!!!!